Belangrijke documenten voor adviseurs
Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid
Wilt u een verzoek voor ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid opsturen? Wordt de hypotheek niet verhoogd? Vul dan het aanvraagformulier in. In onze checklist kunt u zien welke documenten wij nodig hebben.
- Aanvraagformulier Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid
- Checklist (en SEPA) Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid
Moet de hypotheek wel verhoogd worden? Stuur dan uw aanvraag, zoals u gewend bent, via uw adviessoftware.
Meer informatie over ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid vindt u hier.
Nieuws
Nieuws - 29 maart 2021
Passeren rond Pasen?
De meeste banken zijn dicht met de feestdagen. Wil uw klant passeren rond Pasen of Koningsdag? Houd dan rekening met deze data.
Goede Vrijdag (2 april) en 2e Paasdag (5 april):
Passeren op vrijdag 2 of dinsdag 6 april? Tot en met donderdag 1 april 10:30 uur kunnen er gelden worden opgevraagd voor een passering op vrijdag 2 april of dinsdag 6 april. Dinsdag 6 april loopt het betalingsverkeer dan weer zoals normaal.
Op Goede Vrijdag 2 april zijn wij telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur.
Koningsdag (27 april) zijn wij gesloten:
Passeren op 28 april? Gelden opvragen is mogelijk tot en met maandag 26 april 14:00 uur.
Nieuws - 8 februari 2021
Wij informeren onze klanten over hun aflossingsvrije hypotheek
Wij bieden de klanten de online Hypotheekcheck aan
Klanten ontvangen een brief met inlogcode waarmee zij toegang krijgen tot onze online Hypotheekcheck. Na het invullen van deze tool met informatie over inkomen, pensioen en spaargeld, krijgt de klant inzicht in de (toekomstige) betaalbaarheid van zijn hypotheek.
Voor advies verwijzen wij naar u
Mogelijk willen klanten advies over hun situatie of het veranderen van hun hypotheek. In de Hypotheekcheck verwijzen wij voor een goed en volledig advies naar u, de adviseur. U kunt eventueel de Hypotheekcheck ook samen doen.
Nieuws - 23 november 2020
Onze klanten zijn verhuisd
Het is zo ver. We hebben onze hele portefeuille verhuisd naar ons nieuwe hypothekensysteem.
Met dit systeem zijn wij in staat om in de toekomst goed en snel de behoeftes van onze klanten in te vullen. Én alle klanten krijgen nu toegang tot hun persoonlijke klantportal: Mijn Tellius. Daarmee geven we ze meer grip op en inzicht in hun hypotheek.
De verhuizing heeft voor sommige klanten gevolgen voor hun hypotheek. Zij hebben daarover een brief gekregen. De informatie die wij onze klanten geven, delen we hieronder ook met u. Het gaat tenslotte over onze gezamenlijke klant.
Naar de speciale pagina over de verhuizing naar het nieuwe hypothekensysteem
Nieuws - 5 november 2020
We verhuizen alle klanten naar ons nieuwe hypothekensysteem
Het moment is bijna daar. We verhuizen de hele portefeuille naar ons nieuwe hypothekensysteem. Dit heeft natuurlijk belangrijke gevolgen. Wij vinden dat u die moet weten, het gaat over onze gezamenlijke klant.
Ga snel, op deze website, naar:
Contact
Algemeen
020 318 96 00
hypotheken@tellius.nl
Postadres:
Postbus 59098
1040 KB Amsterdam
Bezoekadres:
Gatwickstraat 1
Amsterdam
Beheer en Intensief Beheer
020 318 96 00
Regulier beheer whb@tellius.nl
Depot (declaratie/vragen) depot@tellius.nl
Incasso vragen klantbeheer@tellius.nl
Intensief Beheer ib@tellius.nl
Accountmanagers
We werken met 3 regioteams. De accountmanager van uw regio vindt u hier