Geen wijzigingen mogelijk voor klanten tussen 28 feb en 13 mrt

In maart krijgen wij een nieuw hypotheeksysteem voor onze klanten
Met dit systeem zijn wij in staat om ook in de toekomst goed en snel op de behoeftes van uw en onze klanten in te spelen.

Tussen 28 februari en 13 maart kunnen wij geen wijzigingen voor bestaande klanten verwerken
Tijdens de voorbereiding voor het nieuwe hypotheeksysteem kunnen wij tijdelijk niets wijzigen. Houd hier rekening mee bij uw aanvraag voor bijvoorbeeld een (onderhandse) verhoging, verhuisregeling of algehele aflossing. Deze aanvragen kunnen in die periode niet passeren bij de notaris. We kunnen ook geen betalingen uit een bouwdepot doen. Op onze website leest u met welke aanleverdata u rekening moet houden.

Op onze website hebben we alle informatie voor u en uw klanten onder elkaar gezet
Zo vindt u het altijd gemakkelijk terug als uw klant om hulp vraagt. Natuurlijk informeren we u weer als alle klanten zijn overgezet naar het nieuwe systeem.

Alles over het nieuwe hypotheeksysteem

Onze acceptatiegids per 1 januari 2023

Wij hebben onze acceptatiegids en infokaart aangepast. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen: 

  • De wijzigingen van NHG zijn opgenomen in onze nieuwe gids. 
  • Staat er een variabele component in de aanneemovereenkomst? Dan vragen we uw klant aan te tonen dat dit bedrag uit eigen middelen kan worden voldaan.
  • Een 2e inschrijving is alleen toegestaan bij een financiële instelling.

Pas uw nieuwe aanstellingsnummer aan in uw adviespakket 

Sinds 3 oktober werken wij met een nieuw hypothekensysteem. Gebruik voor alle aanvragen uw nieuwe aanstellingsnummer. Ook voor bestaande klanten met verhogingen, vervolghypotheken of verhuizingen gebruikt u het nieuwe aanstellingsnummer.  

Heeft u de e-mail met het aanstellingsnummer niet ontvangen? Bel ons op 020 318 9600 
We zoeken het nummer graag voor u op.  

Maakt uw klant gebruik van onze verhuisregeling? Volg de instructie van uw adviessoftware

Met onze verhuisregeling kunnen klanten hun huidige gunstige rente meeverhuizen naar hun nieuwe woning.

Voorkom vertraging: dien de HDN aanvraag in als ‘meeneemaanvraag’

U dient een aanvraag voor de verhuisregeling in via uw eigen adviessoftware. Het is belangrijk dat u de HDN aanvraag als ‘meeneemaanvraag’ indient. We hebben de instructies van de verschillende adviespakketten voor de verhuisregeling voor u onder elkaar gezet.

Bekijk hier de instructies van uw adviespakket:

Goed om te weten: Voorkom vertraging en volg direct de instructies van uw adviespakket. Het vermelden in de vrije tekst dat het om een ‘Verhuizer’ gaat is niet langer voldoende. 

Coronacrisis & Tellius

Op deze pagina houden we u op de hoogte van aanpassingen in ons beleid als gevolg van de coronacrisis: Coronacrisis & Tellius

Hoe gaat Tellius om met taxaties?

Lees meer over welke waardebepalingen wij toestaan.

Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid 

Wilt u een verzoek voor ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid opsturen? Wordt de hypotheek niet verhoogd? Vul dan het aanvraagformulier in. In onze checklist kunt u zien welke documenten wij nodig hebben.

Moet de hypotheek wel verhoogd worden? Stuur dan uw aanvraag, zoals u gewend bent, via uw adviessoftware.

Meer informatie over ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid vindt u hier

Contact

Algemeen
020 318 96 00
hypotheken@tellius.nl

Postadres:
Postbus 2030
3000 CA Rotterdam

Bezoekadres:
MediArena 5-8
Amsterdam-Duivendrecht

Beheer
020 318 96 00

Preventief Beheer
020 606 55 06
preventiefbeheer@tellius.nl

Accountmanagers
We werken met 3 regioteams. De accountmanager van uw regio vindt u hier