Syntrus Achmea Real Estate & Finance splitst haar vastgoed- en hypotheekactiviteiten op 1 oktober. Dit heeft voor u als klant géén gevolgen. Wel kunt u op verschillende momenten in uw hypotheektraject tijdelijk met verschillende juridische entiteiten te maken krijgen. Dit ziet u bijvoorbeeld terug in de voetnoten onderaan brieven waarin de juridische naam wijzigt en een ander KvK nummer staat. Verder verandert er niks voor u.    

Extra aflossen

U wilt extra aflossen op uw hypotheek. U mag ieder jaar tot 10% van het oorspronkelijke hypotheekbedrag vergoedingsvrij aflossen. Bekijk het stappenplan op deze pagina.

Extra aflossen

Bouwdepot

Bent u aan het verbouwen en heeft u een bouwdepot? Lees hier hoe u uw nota's kunt declareren.

Bouwdepot

Hypotheek wijzigen

Een hypotheek sluit u voor langere tijd af. Gedurende de looptijd van uw hypotheek kan echter uw situatie veranderen. Dat kan reden zijn om uw hypotheek te wijzigen. U wilt bijvoorbeeld een hogere hypotheek, een andere aflosvorm, een kortere looptijd of juist een langere looptijd. 

Hypotheek wijzigen

Risicoklasse wijzigen

Uw hypotheek is ingedeeld in een bepaalde risicoklasse. Hoe hoger de risicoklasse, hoe meer rente u betaalt. Op deze pagina leest u over risico-opslag en vindt u het stappenplan aanpassen risicoklasse. 

Risicoklasse wijzigen

Rekeningnummer aanpassen

Wilt u een ander rekeningnummer doorgeven voor uw maandelijkse incasso? Dat kan via Mijn Tellius. Bekijk het stappenplan.

Rekeningnummer aanpassen

Rente afkoop

U kunt ons al vóór het einde van de rentevastperiode vragen om een aanbod voor een nieuwe rente. U betaalt dan een vergoeding voor de rente die wij hierdoor mislopen. Dat heet renteafkoop. Bekijk het stappenplan. 

Rente afkoop

Uw persoonlijke situatie wijzigt

Een verandering in uw persoonlijke situatie kan ook invloed hebben op uw hypotheek bij Tellius Hypotheken. Op deze pagina vindt u informatie over de situatie die ontstaat wanneer u werkloos raakt, u en uw partner uit elkaar gaan of de situatie waarbij u arbeidsongeschikt raakt. Deze situaties kunnen tot gevolg hebben dat u problemen krijgt om uw hypotheek te betalen. In al deze gevallen zullen wij klaarstaan om u te helpen.

Uw persoonlijke situatie wijzigt

Maakt u zich zorgen over de betaling van uw hypotheek? 

Verwacht u dat het lastig wordt om het maandbedrag van uw hypotheek te betalen? U bent niet de enige die dat overkomt. Geldzorgen kunnen allerlei oorzaken hebben. We spreken elke dag klanten die het financieel moeilijk hebben. Gelukkig kunnen we meestal helpen. 

Zorgen over de betaling van uw hypotheek

Een betalingsachterstand. Wat nu?

Lukt het niet meer om uw hypotheek te betalen? Financiële tegenslag kan iedereen overkomen. Ook in zo’n moeilijke periode helpen wij u graag. Met begrip voor uw situatie. En met concrete oplossingen.

Woning met verlies verkopen

Als u uw woning verkoopt, moet u meteen uw hypotheekschuld aflossen. Maar wat als de verkoop niet genoeg op gaat leveren? In zo’n situatie is het belangrijk met ons te overleggen. U heeft onze toestemming nodig voor de verkoop. We bekijken graag samen met u wat de beste oplossing is. 

Overlijden

De Nabestaandendesk helpt u verder met de hypotheek.

Overlijden

Downloads

Op deze pagina vindt u onze algemene voorwaarden. Daarnaast vindt u hier handige formulieren voor het geval u uw hypotheek wilt wijzigen.

Downloads